A zecea Fericire
SILVIU-MIHAI CHIRILĂ, A zecea Fericire
Pornind de la importanța Învierii lui Hristos pentru Biserică și pentru credincioși, acest lucru eseu este, de asemenea, conceput ca o reacție la scepticism și materialismul, ca și tendințele dominante ale noastre ori. În a opta zi după Glorifi Lui ed Înviere, Hristos se întoarce printre ucenicii Lui, Cunoscându Thomas este prezent; de fapt, el vine in special pentru Thomas si pentru noi, care nu ezita în credința noastră, și îl invită să atingă rănile și coasta Lui. Finalul Evangheliei în Toma Duminica oferă clarifi cation în ceea ce privește cunoașterea și relația acesteia cu credință. În primul rând, Isus le spune Toma el a crezut că a văzut, că este el confi DED în propriii lui ochi, prin experiență, a faptului că ceea ce i sa spus a fost adevarul. Apoi, el îi spune că există oameni care nu au nevoie de experiență pentru a crede și că ei sunt cei fericiți. Cu alte cuvinte, cunoașterea prin experiență poate aduc reședință dențiale, în timp ce cunoașterea prin credință revarsă fericire; rezultă, prin urmare, că cunoștințele dobândite prin punerea în rațiune de încredere și simțurile are o dimensiune strict gnoseologic, întrucât cea rezultată din a crede în sursa revelației, adică Dumnezeu, are o puternică ontologică componente. Având în vedere faptul Fericiri Hristos în predica Sa anuntă, putem spune că beatitudine a zecea, cel folosit pentru a mustra Thomas, este baza pentru cele nouă fericiri din Cuvântarea pe munte. CUVINTE CHEIE: beatitudine, Thomas, credință, scepticism, experiență, revelație MIHAI-SILVIU CHIRILĂ |