Atitudini şi refl exe ale mass-media laice din România faţă de instituţia Bisericii Ortodoxe şi evenimentul religios
Eseul propune o abordare a relaţiei presă-Biserică. Până în 1989, în general, presa a manifestat o atitudine ostilă faşă de Biserică - în special faţă de cea Ortodoxă, majoritară - dar şi faţă de religiozitate, atitudine răsfrântă de obicei şi asupra intelectualilor. Atitudinea negativă a mass-media faţă de Biserică este manifestată preponderent de către televiziune şi presa scrisă. Mult mai imun faţă de senzaţional şi subiectivism, radioul este sensibil mai ponderat. Autoarea se referă la câteva tipuri de atitudine: ignoranţa; suspiciunea, ironia şi sarcasmul; perpetuarea imaginii defavorabile a Bisericii în societate, create de propaganda marxistă; deformarea mesajului; prezentarea intenţionat unilaterală a unor probleme conflictuale majore. Concluzia articolului: există o atitudine funciar anticreştină în mass-media, care conduce la o poziţie publică discriminatoare faţă de creştini. ELENA DULGHERU |