Educaţie religioasă confesională sau educaţie religioasă ecumenică?
CRISTIAN SONEA, Educaţie religioasă confesională sau educaţie religioasă ecumenică? Cercetarea de față angajeaza probleme referitoare la educația religioasă în România, prin încercarea de a evalua contribuția unui astfel de tip de educație în societatea românească contemporană. În plus, această educație religioasă de cercetare confesionale, precum și religioasă ecumenică educație, justificând astfel opțiunea pentru o educație religioasă confesional. Nu numai actele analizează starea educației religioase în România, așa cum este prezentat în câteva legi educaționale, dar, de asemenea, efectele concrete ale legiuitorului, așa cum capturat în istoria confesiunii școală ortodoxă din Cluj-Napoca, prezentat ca un studiu de caz. În contextul românesc actual, vom opta pentru o educație religioasă confesionale, bazându-se atât pe principiile teologice care legitimeaza participarea Bisericii Ortodoxe în mișcarea ecumenică și particularitățile locale a ortodoxiei românești și transilvăneană într-un spațiu pluri-etnic și multi-confesionale. CUVINTE CHEIE: educația confesională, educația ecumenică, Legea română a Educației Naționale, eclesiologie, religiozitatea, școală confesională ortodoxă din Cluj-Napoca CRISTIAN SONEA |